What’s in your heart?
“We need to encourage our kids to express their feelings. We need to help them find their voice.”
Ryan North
During the first weeks back to school, children had a mix of feelings, first of all, because they were excited to be back to school after a challenging year like last one, secondly because they were anxious to get to know their new teachers and friends.
With this idea in mind, Grade 2 students were welcomed with a very interesting activity: they had a circle time discussion about feelings after watching a story called “The color monster”, by Anna Lennas. The story brings the idea of associating feelings to colors, encouraging kids to talk about it. In this case, the monster in the story was helped by a little girl to sort his feelings by colors and associate each color to what he was feeling. After that, he gained self-awareness and peace as a result!
So, children were invited to color paper hearts to represent their feelings. There was lots of happiness of being together with their friends again (or making new ones) mixed with some predictable fear of the first school days, and finally the feeling of calmness that a safe environment can bring.
Our main goal was to provide support and help children to understand what they can do to manage and express their feelings when facing difficulties or challenging situations, as kids who learn how to identify their emotions are able to better deal with them in a positive way.
O que tem no seu coração?
“Nós precisamos encorajar nossas crianças a expressarem sentimentos. Nós precisamos ajudá-las a encontrar suas vozes”
Ryan North
Durante as primeiras semanas de volta às aulas as crianças tiveram uma mistura de sentimentos, em primeiro lugar, porque estavam empolgadas por estar de volta à escola depois de um ano desafiador como o anterior, em segundo lugar, porque elas estavam ansiosas para conhecer seus novos professores e amigos.
Com essa ideia em mente, os alunos do Grade 2 foram recebidos com uma proposta muito interessante: eles tiveram uma roda de conversa sobre sentimentos após assistirem a uma história chamada “O monstro das cores”, de Anna Lennas. A história traz a ideia de associar sentimentos às cores, incentivando as crianças a falarem sobre isso. Nesse caso, o monstro da história foi ajudado por uma menina a classificar seus sentimentos por cores e relacioná-los de acordo com o que ele estava sentindo. Depois disso, ele ganhou autoconsciência e paz como resultado!
Assim, as crianças foram convidadas a colorir corações de papel para representar seus sentimentos. Havia muita felicidade por estarem junto com seus amigos novamente (ou fazer novos) misturado com algum medo previsível dos primeiros dias de aula e, finalmente, o sentimento de tranquilidade que um ambiente seguro pode trazer.
Nosso principal objetivo foi oferecer apoio e ajudar as crianças a entenderem o que podem fazer para gerenciar e expressar seus sentimentos diante de dificuldades ou situações desafiadoras, pois as crianças que aprendem a identificar suas emoções são capazes de lidar melhor com elas de maneira positiva.
Head teachers: Camila Binha, Evelyn Mignella and Luciana Menegatti
Performing Arts: Ms. Evellyn Iglesias