Games + fun = meaningful learning
“Play is our brain’s favorite way of learning” – Diane Ackeman
When students play games, they become more engaged in their learning, the content is reviewed and positivity in class increases.
Grade 2A proves that research about learning through games are right: students expect Wednesdays, because it is the day we play Kahoot along with the whole group. It is a very special moment, where students can challenge themselves to recall the content have already learned and use it to answer the questions proposed in the game. Besides, students also work on some important cognitive and socioemotional skills such as attention, cooperation, memory, and motivation.
It’s a shared learning experience in which kids put in practice all the knowledge they have learned in a fun way, bringing playfulness and positivity to the class!
*** *** ***
Games + diversão = aprendizagem significativa
“Jogar é a maneira favorita do nosso cérebro aprender” – Diane Ackerman
Quando os estudantes jogam, eles se tornam mais engajados em sua aprendizagem, o conteúdo é revisado e a positividade da aula aumenta.
O Grade 2A prova que as pesquisas sobre as aprendizagens através de jogos estão corretas: os alunos esperam pelas quartas-feiras, porque é o dia em que jogamos Kahoot junto com o grupo todo. É um momento muito especial em que eles podem desafiar a si mesmos a rever os assuntos já aprendidos e usá-los para responder às perguntas propostas no jogo. Além disso, os alunos também trabalham algumas habilidades cognitivas e socioemocionais importantes como atenção, cooperação, memória e motivação.
É uma experiência de aprendizagem coletiva na qual as crianças colocam em prática todo o conhecimento que aprenderam de maneira divertida, trazendo ludicidade e positividade para a aula.
Ms Narelle Jardim – Grade 2 A