A green, green day!
There is a mythical Irish belief that people should wear green on St. Patrick’s Day, to “become invisible” to the Leprechaun, so as not to get pinched!
Beyond the myth, on March 17th, children from Preschool to Elementary School were invited to celebrate the life of Saint Patrick in different ways, with lots of green: wearing clothes and accessories, preparing food and decorating, revisiting music, dances and traditional games.
In a moment of integration, the students shared what they had learned about the symbols related to St. Patrick’s Day and had a lot of fun in the traditional parade, to the sound of traditional Irish music.
Among the different games, children always look for the Leprechaun, as finding him means good luck.
A beautiful green wave colored Emilie, with great joy: the students experienced different contexts, developing not only the linguistic repertoire, but also the cultural one.
Cultural practices are a key component of successful learning in an immersion classroom. These experiences promote collaborative learning, and students are agents of the process, sharing lessons learned.
Um dia verde, verde!
Há uma crença mítica irlandesa de que as pessoas devem usar verde no dia de São Patrício para “se tornarem invisíveis” para o Leprechaun, para não levarem um beliscão!
Para além do mito, no dia 17 de março as crianças do Preschool e Elementary School foram convidadas a celebrar a vida de São Patrício de diversas formas, com muito verde: vestindo roupas e acessórios, preparando comidas e decoração, revisitando músicas, danças e brincadeiras tradicionais.
Em um momento de integração, os alunos compartilharam os aprendizados sobre os símbolos relacionados ao Dia de São Patrício e se divertiram muito no tradicional desfile, ao som de músicas tradicionais irlandesas.
Dentre os diversos jogos, as crianças sempre procuram o Leprechaun, pois encontrá-lo significa boa sorte.
Uma linda onda verde coloriu o Emilie, com muita alegria: os estudantes vivenciaram diversos contextos desenvolvendo não apenas o repertório linguístico, mas também o cultural.
As práticas culturais são uma componente chave para uma aprendizagem bem-sucedida em uma sala de imersão. Essas vivências promovem a aprendizagem colaborativa e os alunos são agentes do processo, compartilhando aprendizados.
Patricia Minassidis, coordenadora pedagógico-educacional do Preschool 1 ao Grade 2
Maria Isabela Kenner, coordenadora pedagógico-educacional do Grade 3 ao 5