100 days, 100 books

Grade 1 students have reached an extraordinary milestone, having read 100 books over the past 100 school days! To mark this incredible achievement, the school hosted a vibrant and joyful week-long celebration filled with activities that brought together reading, imagination, and fun.

Children engaged in a variety of creative and interactive proposals. They shared their favorite books, moved energetically during the activity “Move Your Body in One Hundred Ways!”, and enjoyed daily Story Time sessions. The week continued with hands-on workshops, including cake topper design, baking, bracelet making, and t-shirt customization. Fashion and fun were highlighted with a Hat Parade and a movie session, while the final day featured a magical sock puppet workshop, a musical experience with “Llama, Llama Red Pajama,” and a special edition Kahoot quiz. Each day offered new opportunities for children to explore, learn, and celebrate their achievements together.

Through an interdisciplinary approach, students explored mathematical concepts, expanded their linguistic abilities, and ignited their creativity. The entire week served as a testament to the hard work, dedication, and love for learning that our students have demonstrated.

When asked about his favorite part, Pedro Espinosa replied: “When we made the t-shirt!”

“This is the second best day of my life! The first was yesterday!”, said Lucas.

As we look back on this wonderful week, we also look forward to the continued growth of our students. Here’s to many more days of learning, discovery, and celebration!

100 days, 100 books

Os alunos do Grade 1 alcançaram um marco extraordinário, lendo 100 livros nos últimos 100 dias letivos! Para comemorar essa incrível conquista, a escola organizou uma semana de celebração vibrante e alegre, repleta de atividades que uniram leitura, imaginação e diversão.

As crianças participaram de uma variedade de propostas criativas e interativas. Elas compartilharam seus livros favoritos, se movimentaram energeticamente em “Move Your Body in One Hundred Ways!”, e desfrutaram de sessões diárias de Story Time. A semana continuou com oficinas práticas, incluindo design de topo de bolo, confeitaria, confecção de pulseiras e personalização de camisetas. Moda e diversão foram destacadas com um Desfile de Chapéus e uma sessão de cinema, enquanto o último dia contou com uma oficina mágica de fantoches de meia, uma experiência musical com “Llama, Llama Red Pajama” e uma edição especial do quiz Kahoot. Cada dia ofereceu novas oportunidades para as crianças explorarem, aprenderem e celebrarem juntas suas conquistas.

Através de uma abordagem interdisciplinar, os alunos exploraram conceitos matemáticos, expandiram suas habilidades linguísticas e despertaram sua criatividade. A semana inteira serviu como um testemunho do trabalho, dedicação e amor pelo aprendizado que nossos alunos demonstraram.

Quando perguntado sobre sua parte favorita, Pedro Espinosa respondeu: “Quando fizemos a camiseta!”

“Este é o segundo melhor dia da minha vida! O primeiro foi ontem!”, disse Lucas Ribeiro.

Ao olharmos para trás nesta semana maravilhosa, também olhamos para frente, para o crescimento contínuo de nossas crianças. Que venham muitos mais dias de aprendizado, descoberta e celebração!

Grade 1 teachers