“Every kid in every school, no matter their background, deserves to learn the basics about food – where it comes from, how to cook it and how it affects their bodies. These life skills are as important as reading and writing, but they’ve been lost over the past few generations. We need to bring them back and bring up our kids to be streetwise about food.”
Jamie Oliver, chef and activist
In a typical science lab, edible food is hard to come by, but not for our Grade 2’s little scientists! They can make science everywhere. This time it was in the kitchen, why not? As they have been learning about edible plants, they made a special juice with all parts of plants: flower, stem, leaves and roots. With the help of the GRSA nutritionist, Mayara Andrade, who not only gave advice and her professional suggestions, but also raised and answered questions, they chose the ingredients, voting for their favorite ones and finally proved the “plant juice”.
Tasty for ones, not so much for others, this remarkable experiment allowed them to use their senses of seeing, smelling and tasting, as well as broaden their knowledge about plants and its uses in daily life.
******
Plantas que comemos
“Toda criança em toda escola, não importa sua formação, merece aprender o básico sobre comida – de onde vem, como cozinhá- la e como isso afeta seus corpos. Essas habilidades para a vida são tão importantes quanto ler e escrever, mas foram perdidas nas últimas gerações. Precisamos trazê-las de volta e criar nossos filhos para serem espertos sobre comida.”
Jamie Oliver, chef e ativista
Em um típico laboratório de ciências não é comum encontrar alimentos comestíveis, mas não para os pequenos cientistas do Grade 2! Eles podem fazer ciência em todos os lugares. E desta vez foi na cozinha, por que não? Como eles estão aprendendo sobre plantas comestíveis, fizeram um suco especial com todas as partes das plantas: flor, caule, folhas e raízes. Com a ajuda da nutricionista da GRSA, Mayara Andrade, que não só deu conselhos e sugestões profissionais, mas também levantou e esclareceu dúvidas, eles escolheram quais ingredientes usar, votando nos preferidos e, por fim, provaram o “suco de planta”.
Saboroso para uns, nem tanto para outros, esta notável experiência lhes permitiu utilizar os sentidos da visão, do olfato e do paladar, bem como ampliar os seus conhecimentos sobre as plantas e os seus usos no cotidiano.
Head teachers: Ms. Camila Binha, Ms. Evelyn Mignella & Ms. Luciana Menegatt