Think. Search. Research. Create. Make experiments. Discover. Grow up.
This is how the classes are like when they involve the Science behind the simple things around us.
Grade 7 worked on an investigative project in order to discover the sound energy through musical instruments. Doing so, they were challenged to create instruments that would explain how sound insulators and conductors work.
During the classes, they investigated, explored and experimented the composition of different materials to choose which ones could be used in the making of their instruments and, in the lab, they developed new linguistic and manual skills to produce them.
Xylophones, guitars, harps, rattles, flutes and drums worked as inspiration to the invention of the most diverse and creative instruments. Together, although physically distant, they formed the “Grade 7 band”, bringing some music to the Science classes.
*** *** ***
Pensar. Buscar. Pesquisar. Criar. Experimentar. Descobrir. Crescer.
Assim são as aulas quando envolvem a ciência por trás das coisas simples que nos cercam.
O Grade 7 desenvolveu um trabalho de investigação e descoberta da energia sonora por meio dos instrumentos musicais. Desta forma, foram desafiados a criar instrumentos que explicassem os funcionamentos isolantes e condutores do som.
Durante as aulas, investigaram, exploraram e experimentaram a composição de diversos materiais para escolher quais seriam usados na elaboração dos seus instrumentos e, no laboratório, desenvolveram novas habilidades linguísticas e manuais para produzi-los.
Xilofones, violões, harpas, chocalhos, flautas e tambores serviram de inspiração para inventar os mais diversos e criativos instrumentos. Juntos, embora distantes fisicamente, formaram a “bandinha do Grade 7”, trazendo um pouco de música para a aprendizagem de Ciências.
Marcelo Menuzzi, professor de Ciências