24/02/2016

Valentine’s Day

Grade 3 students had a whale of a time learning about Valentine`s Day and Saint Valentine touching story.  By watching a movie and summarizing important information, students could realize how popular this date is. Moreover, they learned that Valentine`s Day is not only a moment to celebrate love and friendship but also an important part of English speakers culture. To mark this special occasion, students made a Secret Santa in which they switched handmade cards full of care and love among themselves.

Valentine’s Day

Os alunos do 3º ano bilíngue tiveram momentos de muita diversão e descontração ao estudarem a história de São Valentim e a importância de seu dia. Ao assistirem um vídeo e resumirem pontos importantes acerca da vida deste Santo, os alunos perceberam o quanto esta data é popular e  aprenderam que  o Dia de São Valentim não só é um momento de celebração do amor e da amizade, mas também um aspecto importante na cultura dos  nativos falantes de inglês.  Para marcar uma ocasião tão especial, os alunos fizeram um amigo secreto e trocaram entre eles cartões feitos  com muito carinho.