Animals invaded Grade 1 A

28/09/2016

Animals invaded Grade 1 A!

Grade 1 A has been studying about animals and in order to allow students to have a more realistic experience they received some very interesting visitors: animals from our school museum.

Raquel Lima, the lab technician, took to class 3 samples from different species for students to observe their particularities. Along with those animals, she also took a skin of an anaconda, which they could observe and touch.

Students loved it and had the chance to see what they have been studying, making their learning even more meaningful!

Ms. Tatiane Bicudo

Animais invadiram o Grade 1A!

Grade 1A está estudando animais e, para fazer com que essa experiência fosse ainda mais realista, eles receberam alguns visitantes inusitados: animais do museu da escola.

Raquel Lima, a técnica de laboratório do colégio, levou para a sala 3 espécies diferentes de animais para que os alunos observassem suas particularidades. Junto com esses animais, ela também levou a pele de uma sucuri para que os alunos pudessem observá-la e tocá-la.

Os alunos amaram a visita e tiveram a chance de ver bem de perto o que estão estudando, tornando seu aprendizado seja ainda mais significativo.

Ms. Tatiane Bicudo

The Pajama day was a very special day in which students from Grade 1 A had the opportunity to share their favorite stories......