A PAJAMA DAY IN GRADE 1 A

01/06/2016

MÊS LITERÁRIO NO EMILIE:
A PAJAMA DAY IN GRADE 1 A

The Pajama day was a very special day in which students from Grade 1 A had the opportunity to share their favorite stories, bring a sleeping buddy to school and learn a bit more about the American culture while having fun.
The preparation for the Pajama day started on Wednesday, May 25th, when students went to the library to choose a book which was taken home to be read as bedtime story. On the 31st, besides coming to school in their pajamas, students brought back the books in order to share their stories with the rest of the group. Among some of the activities we had, students participated of a traditional game called “What`s in the pillowcase?”, in which kids had to guess what objects related to bedtime were in the pillowcase. They also had a “show and tell” to share how reading the chosen book at home was and information about their sleeping buddy.
To end such a special day, students gathered to prepare and eat delicious pancakes with strawberry jam for breakfast.

Ms.Tatiane Araujo Bicudo Pereira

O “Pajama day” foi um dia muito especial onde os alunos do Grade 1 A compartilharam suas histórias favoritas, trouxeram um “sleeping buddy” (bichinho de pelúcia ou outro com o qual costumam dormir) e aprenderam um pouco mais sobre a cultura americana enquanto se divertiam.
A preparação para o “Pajama day” teve início na quarta-feira, dia 25 de maio, quando os alunos foram à biblioteca para escolher um livro que foi levado para ser lido em casa, antes de dormir. No dia 31, além de virem vestidas de pijama, as crianças trouxeram o livro de volta para que fosse compartilhado com o restante do grupo. Dentre as diferentes propostas, a turma participou de uma brincadeira tradicional chamada “What is in the pillowcase?” na qual tiveram que adivinhar objetos relacionados à hora de dormir. Eles também fizeram um “show and tell” para socializar com o grupo o livro lido e informações sobre o “sleeping buddy”.
Para encerrar este dia tão especial, os alunos prepararam panquecas com geleia de morango e se reuniram para um delicioso café da manhã.

Ms.Tatiane Araujo Bicudo Pereira